Keeper Of The Seven Keys - The Legacy

Zdroj: SPARK 9/05
Autor: Robert Zelenka

Norimberk - Německo 16. 8. 2005 Cinecitta

Jedna z nejznámějších speedmetalových kapel, která tvořila historii tohoto stylu - němečtí HELLOWEEN - se ve svých počátcích nesmazatelně vryli do srdcí všech příznivců tvrdé hudby počinem "Walls Of Jericho" (1985), ale taky dvěma nadčasovými alby "Keeper Of The Seven Keys part I." (1987) a "Keeper Of The Seven Keys part II." (1988). Tyhle nesmrtelné nahrávky tvoří základní stavební kameny CD sbírky každého pravého metalisty. Po několika dalších deskách, ať už dobrých, či méně úspěšných, v každém fanouškovi hlodalo, jestli se ještě vůbec někdy setkáme se "strážcem sedmi klíčů". S jistotou už je možné říci, že skutečně dojde k vydání alba "Keeper Of The Seven Keys - The Legacy", kteréžto by mělo odpovědět na všechny vyřčené i nevyřčené dotazy. Agilní firma SPV ve spolupráci se samotnou kapelou připravily tzv. pre-listening session v Norimberku v Německu, kde pro novináře z několika evropských zemí nachystali malý předkrm v podobě poslechu několika skladeb z chystaného alba. SPARK samozřejmě nemohl chybět.

S fotografem Zdeňkem Zeleným jsme se tedy vydali na místo činu a dorazili do exkluzivního hotelu Holiday Inn, kde si nás vyzvedli zástupci jmenované firmy Mirko s Ollym. Společně se všemi členy kapely a zhruba dvaceti novináři z dalších renomovaných evropských časopisů jsme se vydali do místního speciálního kina Cinecitta, které je proslulé svoji třírozměrnou projekcí. Po usazení v pohodlném sále a se šměšnými, ale nutnými brýlemi na nosech jsme očekávali mnohé. "Ani my sami nevíme, jak to všechno bude vypadat. Dokonce ani neznáme název filmu, který bude doprovázet skladby, co tady zazní. Jsme moc zvědaví a napnutí jako struny. Svým způsobem je to pro nás taky premiéra…," už předem oznámil zpěvák a lídr Andi Deris. Ještě je třeba podotknout, že k filmu bylo celkem připraveno pět skladeb: "Zatím se musíte spokojit s tímhle předvojem, jelikož další skladby jsou ještě ve stádiu dodělávek. Až bude vše jak se patří hotové, budete to mít jak se patří k dispozici," dodal baskytarista Markus Grosskopf. Nakonec se ukázalo, že počítačově animovaný hororový příběh se jmenuje "The Haunted Castle". Je také nutné dodat seznam skladeb, které při jeho projekci zazněly. Jmenovitě se jednalo o "The King For A 1000 Years", "Invisble Man", "Born On Judgement Day", "Occasion Avenue" a "Silent Rain". Už prvně jmenovaná skladba se nachází na právě vydaném singlu "Mrs. God", který ale obsahuje i trochu jiný materiál: "Na singlu jsou kromě této skladby ještě věci "Mrs. God" a "Run (The Name Of Your Enemy)", které se hudebně trochu liší od zbytku alba. Převážná většina, která zazněla zde, je velice rychlá, hutná a má spád. Řekl bych, že skladby jsou komplexnější než dříve. Taky je zde více kytarových soubojů, což určitě fanoušci ocení." Musím souhlasit, že všech pět skladeb mělo pořádný tah na branku. Jestli tedy bude i zbytek alba v těchto kolejích, bude to nesmírná jízda.

Umně a taky uměle vytvořená kombinace pěti skladeb HELLOWEEN a animovaného 3D snímku "The Haunted Castle" udělala na všechny přítomné, i samotné hudebníky, velký dojem. "Bylo to velmi zábavné. Jak už říkal Andi, vidíme to taky poprvé, ještě se tahle kombinace nikdy nezkoušela. Jsme hodně překvapeni výsledkem. S nápadem uskutečnit pre-listening session přišel Andi a mě napadlo zkombinovat to s promítáním. Jelikož pocházím z Norimberku, nebyl pro mě problém to domluvit v tom speciálním kině. Ovšemže jsme to ještě probrali s managementem a firmou. Všichni byli zajedno, že to bude něco neobvyklého a nezapomenutelného, což se nakonec splnilo," řekl krátce po projekci kytarista Sascha Gerstner. Spokojeni nakonec byli všichni, dokonce i oba zástupci firmy. Na některých přítomných novinářích šlo dokonce vidět, že děj animovaného filmu, který se odehrával ve starém zámku plném duchů, kostlivců, mrtvol, démonů a pekelných interiérů, je tak strhl, že ani moc nevnímali hudební doprovod HELLOWEEN, kvůli kterému hlavně přišli.

Po skončení a za všeobecného veselí se zrušil návrat do lobby hotelu, kde měly probíhat následující rozhovory, a všichni se přesunuli do nedaleké irské hospody O Shea's Irich Pub. Bohužel se nepočítalo s tím, že tam bude hluk jak na letišti, ale jak bylo vidět, ani hudebníkům, ani novinářům to nevadilo a postupně si muzikanty rozebírali, podle daného harmonogramu, pro své rozhovory. Vše proběhlo v naprosté pohodě a nálada kulminovala. Ovšem jak už to bývá, řidič, ten tvrdý chleba má: museli jsme brzy na kutě.

Shrnuto, sečteno - alespoň z toho, co jsme měli možnost slyšet, bude album "Keeper Of The Seven Keys - The Legacy" hodně rychlé, tvrdé i melodické ála HELLOWEEN. K vydání by mělo oficiálně dojít na konci října. Není snad nutné ani připomínat, že všichni zájemci mohou tuto legendu spatřit v listopadu na vlastní oči na koncertě ve Zlíně, v Pardubicích nebo Plzni. Příběh pokračuje…