The Pumpkin Files part I.

Zdroj: Helloween.ws

Vítejte v The Pumpkin Files, několika-dílné sérii vyprávějící o produkci nového alba, mnoha zákulisních informacích s komentáři členů kapely. Za předpokladu, že pronikneme do pracovního procesu profesionální skupiny, doprovodíme Helloween během psaní, skládání, nahrávání a mixování nových písní, produkce nového DVD a rozvržení turné...

První část naší série The Pumpkin Files, která se poprvé objevila v německém časopisu Metal Heart je založena na rozhovorech se skupinou během přestávek v nahrávání přímo v jejich studiu na Tenerife. První část nese název: "Vzkříšení Keepera".

Část I.: Vzkříšení Keepera
Duben 2004. Skupina je na světovém turné "Rabbits On The Run" a právě přijíždí do Asie. Kapela už vystupuje bezmála půl roku, 70 koncertů ve 29 zemích na všech kontinentech světa kromě Afriky a Austrálie. Navzdory velkému vytížení jsou vztahy a situace ve skupině velice dobré. Koncertování nebylo vždycky takovou srandou a uvolněním, ne vždy to ve skupině běželo tak hladce a harmonicky. Když se jich jeden reportér v Japonsku zeptal, jaká je situace uvnitř kapely, tak odpověděli: že s touto sestavou by si dokázali představit realizování třetího dílu Keeper Of The Seven Keys. Toto prohlášení se brzy rozneslo po celém světě.

"Celá věc měla ve skutečnosti sloužit jako příklad, jak to ve skupině dobře funguje a nakonec to všechno padlo kvůli našim euforickým pocitům a dětinskosti.", vysvětluje Andi a směje se, když vzpomíná na onen rozhovor. Andi právě sedí před svým domem na Tenerife, kde se píší, zkoušejí a upravují písničky pro nové album. Pokud se ovšem jejich výrok pro Japonský tisk stane reálným, skupina se k tomu už nebude dále podrobněji vracet. Nakonec to ovšem tak nemožné není, protože zpočátku byli kluci udiveni, jak rychle se mohla jejich zpráva rozšířit do světa, ale najednou se začalo ukazovat, že zase až tak špatná myšlenka to není.

"Poprvé se můžeme spolehnou na dva spolupracující kytaristy, kteří si dobře rozumí." Andi vysvětluje základní myšlenku tohoto tématu. "Po deseti letech působení v Helloween je to pro mě nová zkušenost když skupina vstoupí do studia a pracuje jako tým, což se starou sestavou možné nebylo, protože někdy musel zbytek kapely jen tak sedět na pohovce a sledovat jak se oba kytaristé nechtějí domluvit na společném názoru. Dříve bylo naprosto normální, že Weiki nahrál část písniček a zbytek nahrával Roland, jelikož bylo absolutně nemožné, aby to udělali společně." Prostě ve zkratce: písničky na nové album byly nahrávány způsobem, kterým se v Helloween nenahrávalo už nějakou dobu.

"A teď po velice dlouhém turné se Sachou, můžeme v klidu prohlásit, že je to výborný člověk", říká Andi a vysvětluje, že to může otevřít cestu k novým hudebním obzorům. "Esence, která byla nutná k oběma Keeperům, byla v efektivitě dvou spolupracujících kytaristů a teď zde máme také dva kytaristy, kteří horlivě usilují o společnou spolupráci a Keeper 3 se už nezdá být tolik vzdálený realitě. Uvnitř kapely jsme o tom hodně mluvili a vzájemně jsem došli ke shodě, že na to nebudeme nějak pospíchat, ale není to zase až tak nereálné. Weiki zašel dokonce tak daleko, že řekl, že to bude jako za starých časů, když je teď kytarové duo zpátky. Nemůžeme popřít, že by z toho Keeper 3 mohl vzniknout, ale zatím nechceme nic slibovat."

"Příběh Keepera zůstává stále otevřený, protože vše závisí na písničkách. Pokud nebudou hodnotným nástupcem Keeperů, budeme muset zvolit jiný název nového alba. Největším problémem je najít zvuk příznačný pro dobu před 15 lety a navíc k němu přidat standardy dnešní doby. Jak jistě víte už uběhlo hodně let od té doby", vysvětluje Andi problémy, před kterými celá skupina stojí.

Mezitím je už na Tenerife 6 hodin odpoledne a pro Andiho začíná nový pracovní den. Skládání písní, zkoušení a dlouhé vysedávání ve zkušebně...někdy až dlouho do noci. Vše závisí na inspiraci každého ze skupiny. Obvykle nikdy neskončí dřív než si dají večeři v nějaké z restaurací, které mají otevřeno celou noc. V tyto pozdní hodiny se nikde nepotulují žádní turisté a celý spící ostrov patří jenom jim. A kdo ví, možná během těchto každonočních večeří nakonec vzkřísí třetího Keepera.

Další část Pumpkin Files se bude zabývat znovu-sjednocením se starými přáteli.