2. 7. 04 - Plzeň, Amfiteátr Lochotín

Zdroj: metal-man.wz.cz
Autor: Venca

HELLOWEEN, TÖRR, INTERITUS, TUBORG

Už když jsme vjížděli do Plzně, bylo nebe nehezky zamračené a každou chvilkou jsem očekával pořádný liják. Moje předpoklady se beze zbytku vyplnily. Ze značně zatažené oblohy začaly po chvilce padat kapky a celý set skupiny Tuborg propršel.

Sokolovská úderka Tuborg (pro mě velká neznámá) začala něco málo po sedmé hodině a předvedla našlápnutý a muzikantsky vyzrálý thrash metal. Ale řekl bych, podle ohlasu obecenstva, že přítomné fanoušky nijak zvlášť nezaujala. Mně nejvíc utkvěly v paměti písně „Už jdou", „Sen", „Harém" a asi nejrychlejší věc, kterou ten večer hráli, „Thrash Metal mejdan". Od Tuborg jsem nečekal žádné zázraky, ale myslím si, že se svého úkolu zhostili se ctí a předvedli celkem obstojný výkon. Na druhou stranu bych si dokázal na jejich místě představit stylově více spřízněnou kapelu, dejme tomu takovou Salamandru. Zanechme však zbytečných úvah a pojďme dál.

Další kapelou večera byli plzeňští Interitus (tentokrát v plné sestavě). Interitus jsem za poslední dobu viděl opravdu mockrát a pomalu začínám ztrácet objektivní náhled na tuto kapelu. Snad jen dodám, že Interitus předvedl standardní (což v jejich případě znamená kvalitní) výkon. Interitus sáhl do studnice kvalitních skladeb a vytáhl např. „Srdce krále" nebo novinky „Frozen Darkness" a „Střepy". Jedním slovem - pohoda.

Vlasta Henych pozdravil obecenstvo svým klasickým pozdravem a Törr už sázel do lidí věci především z poslední desky „Made In Hell". Ten večer jsem poprvé viděl (u Törru) bicmena Radka Sladkého a musím říci, že předvedl vynikající výkon. Z nové desky jsme měli možnost slyšet například stejnojmennou „Made in Hell", „Extrémní sport", „Někdo to rád mrtvé", poctu skupině Venom v podobě skladby „Countess Bathory". Törr samozřejmě nezapomněl na fanoušky starých dobrých fláků a svůj set zakončil „Kladivem na čarodějnice" a kultovním „Armageddonem". Vlasta se po skončení setu publiku svěřil, že měl trochu strach, aby nebyli „vyrajčatováni". Nic podobného se naštěstí nekonalo, naopak Törr dostal do varu celkem slušný počet lidí, ačkoliv se ze začátku mohlo zdát, že se před Helloween rovněž nehodí.

Po Törru následovala zhruba 45minutová pauza, a pak za zvuků intra, použití kouřových efektů doprovázených světelnou show, se objevila legenda speed metalu - Helloween. Jako otvírák byl zvolen song „Starlight" od zdí Jericha a již v tomto songu bylo citelně znát, že hlasivky páně Derise nejsou tento večer tak docela OK. Další skladba, kterou mám od Helloween opravdu moc rád a ten večer zazněla, je nádherná a dlouhá balada „Keeper Of The Seven Keys" z druhého pokračování strážce sedmi klíčů. Pro ni rovněž platí, že ji Andi Deris neodzpíval tak úplně nejjistěji. No, ono zpívat písničky po panu Kiskem je holá sebevražda a vylámaly by si na nich zuby i lepší zpěváci, než je Andi Deris. Následoval hit hitů, tedy skladba „Future World", která má na živo neskutečnou sílu, ale Andiho nejistý výkon pokračoval dál a chvílemi se mně zdálo, že ani práce kytarových bořičů, klasicky pokuřujícího Michaela Weikatha a ex-člena Freedom Call Saschi Gerstnera, nebyla tak docela v pořádku. Zazněl i další nestárnoucí hit „Eagles Fly Free", který rovněž disponuje obrovským tahem na branku. Budu se sice znovu opakovat, ale Andi působil stále značně nejistě. Pěvecký posun směrem k lepšímu byl jasně znát u skladeb, které jsou psané Derisovi přímo na tělo. Ať už se jedná o skladby „If I Could Fly" z nedoceněného The Dark Ride, „Sun For The World" z králičí novinky, „Where The Rain Grows" z Master Of Rings nebo o nádhernou baladu „Forever And One", všechny byly odzpívány o 100% lépe a bylo jasně slyšet, že se v nich Andi cítí jako ryba ve vodě. Po skladbě „Power" se pánové Deris, Weikath, Gerstner, Grosskopf a Schwarzmann odebrali pryč z pódia, ale bylo nad slunce jasné, že natěšené publikum si nějaký ten přídaveček ještě vymodlí. Já jsem ve skrytu duše doufal v „I Want Out". Ten sice na řadu nepřišel, ale dostalo se na další moji srdeční záležitost, a to na „Dr.Stein".

Pokud se mě ptáte na nějaké celkové zhodnocení koncertu, řekl bych asi toto: Pánové na mě občas dělali dojem nesehranosti, čemuž na kráse nepřidal ani chvílemi nečitelný zvuk, Andi Deris opravdu nebyl ve formě, ale pokud bych se rozhodoval jestli na Helloween znovu jít, asi bych tu pětistovkou znovu oželel.

Playlist:
1. Intro + Starlight
2. Murderer