RECENZE - The Dark Ride

Zdroj: Metalmusic.sk
Autor: Mathew

HELLOWEEN - The Dark Ride
© 2000 Nuclear Blast

HELLOWEEN patrí medzi kapely, od ktorých sa veľa očakáva... Existuje mnoho ľudí, ktorí ho zbožňujú. Sú dokonca aj takí, čo nepovedia, že HELLOWEEN niekedy spravili niečo slabé, zlé (ja poznám takých 2och, keby bol nový album techno, tak si to aj tak kúpia)... Táto skupina ľudí ma bude asi kameňovať po prečítaní tejto recenzie, ale mne je to jedno. Pretože nový HELLOWEEN je priemer!!! Priemer, nič viac. Mal som nervy, keď som to prvý krát počul, lebo aj ja som (bol?) veľkým fanúšikom HELLOWEEN. "The dark ride" by som prirovnal výkonnostne k "Pink bubbles go ape"... Je to lepšie ale ako shity "Chameleon", "Metal jukebox". Prečo je ale novinka priemer? Prečo už to nie je čo bývalo? Hmmm, lebo spevák a americké moderné vplyvy! Ale po poriadku: album sa začína introm, super atmosféra, po ktorom nasledujú vynikajúce veci Mr. Torture, All over the nations. Speedovky ako z "Master of the rings, reznuté "Eagle fly free". Jasám. Ale potom studená sprcha, fackovanie! Escalation 666 je "Eskalácia shit shit shit!". Moderná americká heavy? skladba. Slabý spev, sekaná hudba. Akýsi odpad zo sóloviek B. DICKINSONA, chladná nemelodická moderná skladba. Nasleduje ďalšia slabotka, Mirror, mirror... Tak fucking refrén ste v HELLOWEEN ešte nepočuli... Že sa nehanbia! Tu chytám krče, nadávam. Potom nasleduje ďalšie "utrpenie" If I could fly, ktorá je taká mäkkučká PINK CREAMovka. Priblblý spev, slabé sólo. "Ján Amos Džínový" v HELLOWEEN verzii. No a konečne spása...Salvation. Pieseň, kde chlapci ukazujú, ako sa má hrať, a čo si od nich predstavujem!!! "Čo vám bráni dať takýchto skladieb 8 na album???" Toto je naozaj HELLOWEEN. Pravdepodobne Salvation je "tá", kvôli ktorej si CD zakúpim... Speed je najlepší, pesničky ako I can, Anything my Mama don't like, If I could fly si môžete vstrčiť! Po ukľudnení nasleduje ale pieseň, ktorá spôsobí žalúdočné potiaže aj u najfantickejších Helloweeňákov: The departed(Sun is going down). Akési techno, samply... SAMAEL, FEAR FACTORY štýl, ale s Derisom... Pekný shit, hovno, fúúúúj!Hanba!!! Hanba!!! Hanba!!! Najhoršia vec od HELLOWEEN akú som kedy počul!!! 9. I live for your pain je trochu lepšie, síce tiež baladická (1/2), ale dobrá atmosféra. Dá sa vydržať. Potom nasleduje opäť power/speed (tentokrát tvrdšia vec, taká ako napr. Push) We damn the night. Tu cítiť prácu Roya Z. v kladnom zmysle slova... Pripadám si ale ako na hojdačke, pretože predposledná vec je opäť čajová (a ten text hovorí za všetko): Immortal (Stars). Akási hitovka s textom, ktorý jasne hovorí o tom, že "hviezdy prišli do mesta". Táto pieseň je o kapele , ako bola napr. Power, Falling higher. Totálne namyslená, arogantná skladba! Z HELLOWEEN sa žiaľ stali "odporné" namyslené hviezdy!!! Posledná vec patrí našťastie do skupiny The time of the oath, Revelation. Čiže dlhá epická skladba, zmena témp, melódií. Titulná The dark ride obsahuje super sólo, to je ono! A potom koniec. (Promo ale bolo tak spravené, že skladby boli 3, nedokončené... Ale nečakám nejaké veľké zlepšenie na albume). Ak ste fanatikom na HELLOWEEN, nový sa vám bude páčiť (ako všetky hehe). Sťažovať by ste si nemali, ani ak ste na "Derisa"... (ja rozhodne nie som! takže...). Ak ste viac na staré veci a posledné albumy sú pre vás "len dobré", alebo zlé, kupujte až po vypočutí. A odporúčam psychickú prípravu, pre istotu. Pre mňa osobne je novinka priemer. Veci ako GAMMA RAY (tak máte hrať!!!), EDGUY, SONATA ARCTICA, FREEDOM CALL alebo HEAVENLY, NOSTRADAMEUS sú o tri ligy vyššie ako nový HELLOWEEN! O NIGHTWISH, STRATOVARIUS ani nehovorím (spev, spev, spev!!!). Takže odkazujem kapele na záver (aby ste neskončili ako METALLICA - v koši): "Hrať speed, minimálne čosi ako na "Master of the rings", a vymeniť speváka!!! Odkaz F.C. HELLOWEEN a magazínu Sp...: "Ak to vychválite, ste "zaplatení"!