RECENZE - Gambling With The Devil

Zdroj: Payo.cz
Autor: Dobi
Hodnocení: 9/10

HELLOWEEN - Gambling With The Devil
© 2007 - SPV Records

Uragán, který album "Walls Of Jericho” rozpoutalo, se zdál být nezastavitelný a o dva roky později vrhají HELLOWEEN na trh první část fantastického dvojalba "Keeeper Of The Seven Keys". Stačila tak pouhá dvě alba, aby si HELLOWEEN dokázali na svoji stranu naklonit celý metalový svět. Rok nato kapela znovu potvrzuje své vysoké ambice a navždy mění pohled na melodický metal. Mezitím však kapelu opustil jeden z motorů (Kai Hansen) a HELLOWEEN začali pomalu opouštět vydobyté pozice. Když pak v roce 1993 odchází i znechucený Michael Kiske, zdá se, že je doopravdy zle. Příchozivší Andi Deris přece nemůže nikdy nahradit personu Kiskeho typu - nadešel čas na pohřeb. Přes deset let se pak kapela topila v průměru a přežila snad jen díky jménu vybudovanému v druhé polovině osmdesátých let. HELLOWEEN se sice snažili vystrčit růžky, ale scházel jim dostatek odvahy a Nuclear Blast taky jistě nebyli nadšeni z možného odlivu koupěchtivých fanoušků. K očekávané změně tak došlo až po přestupu k SPV records, kdy se HELLOWEEN odvážili "pošpinit" nedotknutelný titulek "Keeper Of The Seven Keys". Krom troufalého názvu desky, který měl za cíl nakopnout všechny spící fanoušky, naznačila německá kapela mírnou proměnou stylu, že ještě není všem dnům konec. Celý svět tak byl nucen vzít znovu na vědomí, že tykváči jsou stále ještě naživu. Pohledy upínající se ke kapele sice nebyly tak zbožné jako ty před dvaceti lety, ale bylo znovu na čem stavět. HELLOWEEN nabrali opětovně vítr do plachet a rozhodli se rozehrát novou nebezpečnou hru s obyvateli podzemní říše zvané peklo. A již teď lze říci, že hra je to mimořádně odvážná. HELLOWEEN evidentně svědčí vetší volnost, které se jim dostalo u SPV a jejich důvěru splácejí ze všech sil. Do nového alba se Němci vřítili střemhlav jako útočící orel a okamžitě drtí všechny pochybnosti o možné proměně v prach. Dokonce i Andi Deris prokládá svůj nezaměnitelný styl náznaky projevu koketujícím s thrashmetalovými kořínky. Dále už se ale kapela zcela evidentně vrací ke svým opěvovaným kořenům. Z kompozic je tak velice zřetelně cítit inspirace u původních "Strážců". Kytary se bez zábran rozbíhají do nápaditých sólových jízd a Markus tvrdí rytmiku se stejnou bravurou jako před dvaceti lety. Z každého koutu nahrávky lze velice snadno vyčíst, že právě dvojici původních členů Weikath - Grosskopf bylo ponecháno na albu "Gambling With The Devil" více prostoru a HELLOWEEN to v žádném případě neuškodilo. Jedinou zřetelnou slabinou třinácté desky HELLOWEEN je tak skladba I.M.E., jejíž hlavní motiv si kapela zcela bez skrupulí vypůjčila ze skladby "Worth Fighting For" (JUDAS PRIEST). Jinak se ale jedná o více než zdařilý počin, na který příznivci legendárních tykváčů čekali dlouhá léta.