RECENZE - Pumpkins Fly Free

Zdroj: Metalopolis.net
Autor: Kairay

HELLOWEEN - Pumpkins Fly Free
© 1989 Bootleg

Po odchodu kytaristy Kai Hansena ze skupiny, se tato, posílená novým kytaristou Rolandem Grapowem, vydavá na světové turné. Z tohoto turné byl také pořízen tento záznam. Skupina se prezentuje ve své nejlepší formě, což je pochopitelné, neboť vztahy ve skupině se uklidnily, horké hlavy vychladly. Roland Grapow perfektně do skupiny zapadl a jeho hra taky znamela určitý přínos do skupiny. Velkým překvapením je také playlist skupiny na turné. Skupina hraje až na jednu vyjímku písně z obou Keeperů. Kromě standartních koncertních tutovek jako např: Future World, Dr. Stein, I Want Out, Eagle Fly Free…, si skupina střihne taky bonusovku Livin Ain´t Not Crime, málo hranou I´m Alive nebo obě metalové opery Halloween a Keeper Of The Seven Keys. Druhou jmenovanou jsem slyšel vůbec porvé na živo a musím uznat že zní ještě lépe než na desce.. Z debutu zazní dnes již taky zavěrečná klasika How Many Tears.

Skupina funguje na tomto záznamu naprosto suveréně. Hlavně Michael Kiske zpívá ve své životní formě. Jeho zpěv je opravdu fantastický. Po celou dobu fanoušky baví různými vtípky a žertíky. Fanoušky neustále hecuje, pobízí ke zpěvu. Když před baladou A Tale That…začne hrát starou klasiku Stairway To Heaven od Led Zeppelin aplaus v publiku nezná mezí. Mitchi ale rychle vše ukončí s omluvou že toto skupina opravdu nehraje. Také jsem překvapen hrou bubeníka Inga Schwitenberga, ten hraje perfektně a jeho hra je špičková. Zvuková kvalita je celkem na solidni úrovni, všechny písně jsou srozumitelné.

Opravdu jeden z nejlepších živých a raritních (hlavně skladba písní) záznamů skupiny. Pro upřesnění dodávám že záznam se nachází na dvou CD. Osobně si myslím že firma Noise měla radši oficiálně vydat tento, nebo podobný zvukový záznam, než sucharský Live In The U.K. No firmu Noise koupila Sanctuary a ta přislíbila vydat všechny komletní live záznamy skupiny z let 87-89.