RECENZE - Rabbit Don't Come Easy

Zdroj: toprock.cz
Autor: Michal Zeman

HELLOWEEN - Rabbit Don't Come Easy
© 2003 Nuclear Blast

One, two, three, fooour… trrrrrrr… Helloween! Vítr v řadách veleúspěšné německé stálice přivanul dvě nové tváře - na post druhého kytaristy Saschu Gerstnera (ex-Freedom Call), jenž se podepsal hned pod tři skladby desky s králíkem na obalu, a po známých peripetiích s Markem Crossem, jenž stihl nabubnovat pouze dvě skladby je tedy pod dalším materiálem pečeť mága Mickeyho Dee (ex-King Diamond, Motörhead). Tento vysoce technický a tvrdý bubeník s nezaměnitelnými přechody dal materiálu pěkný kopanec a najisto by se v řadách Heloween uplatnil asi o 1000% víc než v trojici "strejdy Lemmyho". Srovnávání stylu Mickeyho a Marka by dopadlo, jako byste chtěli poměřovat kulomet s houfnicí. Zatímco Mark bubnuje úsporně a do úderů dává velkou sílu, Mickey stihne ve stejné době "odbouchat" asi třikrát tolik, ovšem s nemenší razancí. Jelikož se jednalo pouze o čistě studiovou výpomoc, stává se novým bubeníkem kapely Stefan Schwarzmann (ex-Accept, UDO a Running Wild), jehož um zde slyšet nelze. Základ však zůstává stejný. Je jím skladatelský rukopis a zpěv Andiho Derise, kytarová zručnost a stejný skladatelský potenciál Michaela Weikatha i "nenápadný" pilíř čtyř strun Markuse Grosskopfa, jenž tentokrát dokonce protlačil své dvě skladby na regulérní CD. Jedna z nich, Liar, je dokonce jedním z nejlepších kousků nahrávky, v němž se tvrdost a rychlost snoubí s technikou a zpěvností. Materiál alba je vůbec hodně rozmanitý, bohatý a klasicky nápaditý. Jsou zde typické speedové vypalováky, neméně typické záležitosti ve středních tempech a nechybí ani jedna Derisova "polobalada". Opravdový bonbónek se však skrývá až na samotném závěru, kde Helloween sáhli do šuplíku, aby vytáhli a oprášili hardrockový slabikář. Osmiminutová kompozice Nothing To Say je v jejich podání víc než výborná. Helloween jednoduše nahráli další skvělý materiál plný pozitivní energie a kvalitní muziky. Nelze opomenout výborný zvuk z dílny Charlieho Bauerfeinda.