RECENZE - Keepers Of Jericho pt. 2

Zdroj: Whiplashmag.net
Autor: Vratislav Šantroch

A Tribute To Helloween Part II
© 2002 Arise Records/SPV/Globus Music

Stejně jako na prvním dílu kolekce poct německým pionýrům melodického speed metalu jménem Helloween, tak i na jejím pokračovaní se sešly více či méně známé soubory, jež si vesměs libují v rozpatlávání zmíněnými Němci (přičemž tito už kdysi pochopili nesmyslnost využívání stále dokola stejných a vyčerpaných výrazových prostředků a jali se postoupit dále - viz kupříkladu jejich nedoceněný počin Chameleon) a jejich bezprostředními nohsledy dávno vymyšleného a heavy metalovému světu jednou provždy daného. No a vydává jej opět italský label, který ony formace možná až nepochopitelně bezmezně podporuje. IRON SAVIOR zvolili píseň Phantoms Of Death, STELL ATTACK si vypůjčili Dr. Stein, POWERGOD zabrousili do Starlight, CELESTY oprášili The Change, BETO VAZQUEZ INFINITY + ELISA sáhli po A Tale That Wasn't Right, PARAGON byla blízká Metal Invaders a ARWEN pak March Of Time, FRETERNIA si oblíbili Murderer a VHÄLDEMAR song Gorgar, DRAGONLAND nabízejí své pojetí skladby Sole Survivor, AXENSTAR natočili svou verzi Twilight Of The Gods, HIGHLORD učarovala Power a RED WINE se chopili Rise And Fall. Zajímavé je, že pouze CELESTY (viz recenze jejich debutního alba na jiném místě), DRAGONLAND a HIGHLORD se pro daný účel shlédli v novodobější helloweenské tvorbě, jinak ostatní party mají v krvi helloweenskou tvorbu ranou ohraničenou bezejmenným minialbem, opusem Walls Of Jericho a oběma díly Keeper Of The Seven Keys. Veskrze veškeré zastoupené party pojaly své předělávky jako co nejvěrnější originálu, a když už nějaká ta svojskost, pak v minilmální míře, tudíž připustím-li, že nám vycházejí také přebytečné desky, pak tato, stejně jako „jednička", patří mezi ně. Je přínosem snad jen pro zapřísáhlé fanoušky archetypu Helloween či žánru jako takového. Závěrem se s vámi podělím o jeden svůj zcela subjektivní postoj, ale nesmíte to na mě říct: smýšlím tak, že v téhle muzice mají ještě jakýsi takýsi valný smysl už jen finští Stratovarius.